نوشته شده توسط : محمد جهانيان

مسواک را مرطوب کنيم يا خشک مسواک بزنيم؟

سلامتيران: بسياري از افراد مي پرسند که براي مسواک زدن ، مسواک را مرطوب کنيم يا همان طور خشک استفاده کنيم ؟ اصلا چه تفاوتي بين اين دو وجود دارد؟

به گزارش سلامتيران، فرزانه آقاحسيني، دندانپزشک گفت: مسواك هنگام استفاده بايد كاملاً خشك باشد زيرا رطوبت موجب كاهش كارايي مسواك در برداشتن پلاك‌هاي ميكروبي دندان مي‌شود.وي در خصوص قراردادن مسواك در فضاي سرويس‌هاي بهداشتي و احتمال آلودگي آن اظهار داشت: در اين زمينه كار تحقيقاتي انجام نشده است اما به طور كلي اين موضوع مانند قراردادن مسواك‌هاي اعضاي مختلف خانواده در داخل يك ليوان مي‌تواند ارتباط آلودگي ميكروبي را برقرار كند و هر چه اين مسئله كمتر باشد شانس تميز ماندن مسواك بيشتر است.
اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: دهان محيط استريل نيست و سيستم دفاعي دارد كه مي‌تواند به كمك آن از عفونت‌هاي مختلف جلوگيري كند اما بايد در نظر داشت ما به كمك مسواك زدن فقط پلاكي كه حاوي مقدار زيادي ميكروب است را از دندان جدا مي‌كنيم اما مسواك نمي‌تواند محيط دهان را استريل كند. شايد استفاده از دهان‌شويه مقداري محيط دهان را استريل كند.وي با بيان اينكه در بحث مسواك زدن مهمترين موضوع، روش و زمان مسواك‌زدن و نوع مسواك است، تصريح كرد: به هيچ وجه موافق درپوشي كه در روي مسواك قرار مي‌دهند نيستيم چرا كه بايد مسواك هنگام استفاده كاملاً خشك باشد و وقتي خشك باشد مي‌تواند پلاك ميكروبي را بردارد.آقا حسيني خاطرنشان كرد: به دليل اينكه مسواك ‌زدن يك عمل مكانيكي است وقتي درپوش روي آن قرار گيرد رطوبت در آن حفظ مي‌شود و سپس برس‌هاي مرطوب مسواك نمي‌تواند پلاك ميكروبي را از دندان جدا كند. لذا اصل برداشتي پلاك ميكروبي با مرطوب شدن مسواك زير سؤال مي‌رود. همچنين خيس‌كردن مسواك قبل از استفاده از آن اشتباه است و مسواك به هنگام استفاده بايد خشك خشك باشد.
 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1097
|
امتیاز مطلب : 115
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39
تاریخ انتشار : 1 مهر 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

«من اناري را مي‌کنم دانه/ به دل مي‌گويم/ کاشکي اين مردم دانه‌هاي دلشان پيدا بود...» اين آرزوي شاعرانه سهراب سپهري را خيلي از ما داشته‌ايم و داريم؛ مخصوصا در اين دوره و زمانه‌اي که سخت‌تر معلوم مي‌شود که چه کسي راست مي‌گويد و چه کسي دروغ و خيلي‌هايمان مي‌ترسيم...

 دستي را که به سمتمان دراز شده، بگيريم و خلاصه اينکه در اين اوضاع و احوال، پيدا بودن دانه‌هاي دل مردم،‌ غنيمتي است کمياب و پربها؛ غنيمتي که روان‌شناسان مي‌گويند قابل دست‌يابي است. مي‌پرسيد چطور؟ روان‌شناسان به شما جواب مي‌دهند: «کافي است ياد بگيريد زبان بدن آدم‌ها را بخوانيد.»

                                                             

1.چشم ها چه مي گويند؟

نگاه به بالا: فکر کردن، در حال ترسيم يک موقعيت يا شکل ذهني، آماده شدن براي سخنراني يا مرور کلمات، سر رفتن حوصله از توضيحات زياد فردي که در حال حرف زدن است.

نگاه به بالا و چپ: يادآوري خاطره.

نگاه به بالا و راست: ساختن يک شکل ذهني.

نگاه به پشت‌سر طرف مقابل: اين معمولا نشانه خجالتي و کم‌رو بودن است و گاهي نشانه قضاوت کردن همراه با عصبانيت.

نگاه به پايين: اطاعت و فرمانبرداري و همچنين احترام در بعضي فرهنگ‌ها؛ مخصوصا وقتي دو جنس مخالف مي‌خواهند با هم صحبت کنند. گاهي نيز بيانگر احساس گناه و شرمندگي است.

نگاه به پايين و سمت راست: تحت تاثير شديد احساسات دروني بودن.

نگاه به پايين و سمت چپ: صحبت کردن درباره روابط شخصي.

نگاه به اطراف: مکان‌‌يابي و ارزيابي موقعيت و راحت نبودن و ميل به فرار.

اگر چپ را بيشتر نگاه کند: يادآوري يک صدا يا گوش دادن به يک حرف.

اگر راست را بيشتر نگاه کند: دروغ گفتن يا طفره رفتن.

حرکات افقي چشم: دروغ گفتن و حيله، خوشحالي و بي‌قراري، دنبال تصويري گشتن که از نگاه مخفي است.

زل زدن: هيجان، دنبال تماس چشمي و جلب توجه و شناخت. اگر به بالا زل بزند، نشانه حواس‌پرتي است.

نگاه‌هاي فراري: نگاه گذرا مي‌تواند نشانه‌اي از فرار کردن از يک موقعيت يا فرد باشد يا اينکه اين فرد به دنبال شکار موقعيتي براي زدن حرفي است. گاهي اين نگاه‌ها نشانه افسردگي و ناراحتي از موقعيتي هستند.

 

2.ابروها چه مي گويند؟

ابروهاي اخم‌کرده: ابروي اخم‌کرده چشم‌ها را مخفي مي‌کند؛ چين و چروک به پيشاني مي‌اندازند و اين حالات را منعکس مي‌کنند: قرار گرفتن در محيطي نامطلوب و اذيت شدن. اين ابرو مي‌تواند نشان‌دهنده شخصيت‌هاي غالب هم باشد.

ابروهاي بالا‌رفته: به طور کلي وقتي فردي شگفت‌زده مي‌شود، ابروهايش به سمت بالا مي‌رود. اين حالت باعث باز شدن بيشتر چشم‌ها براي بهتر ديدن آنچه اتفاق افتاده يا خواهد افتاد، است. هر چه شگفت‌زدگي بيشتر باشد ابروها بالاتر مي‌روند، بنابراين اين حالت مي‌تواند نشان‌دهنده:

داشتن سوال و گاهي داشتن حالت اطاعت (برخلاف حالت ابروي اخم‌کرده) باشد. همچنين اين حالت مي‌تواند اين جمله را به ذهن بياورد که من جايي را نگاه نمي‌کنم که اجازه ندارم.

فقط يک ابروي بالا‌رفته: اين ژست را همه نمي‌توانند اجرا کنند و اغلب تمرين مي‌خواهد. اين حالت نشانه اينهاست: دهن‌کجي، شک و ترديد داشتن (مثل اينکه بگوييد: تو مطمئني؟) وقتي ديگران در حال صحبت کردن هستند.

اما ابرويي که کمي بالا رفته، نشانه ترس، تعجب و گاهي همدردي با موضوعي است که فرد در حال شنيدن‌اش است و زياد مطلوب نيست.

ابرويي که پايين افتاده، مي‌تواند نشانه عصبانيت، ناراحتي از وضعيت موجود، داشتن اضطراب و احساس بد باشد.

ابرويي که بالا و پايين مي‌رود: علامت شناخت و خوشامدگويي است و حتي در ميمون‌ها و گوريل‌ها هم ديده مي‌شود! اگر ابرو با سرعت زياد بالا و پايين برود، مي‌تواند اين جمله را در ذهن تداعي کند: «تو چي درباره‌اش فکر مي‌کني؟»

3. موها چه مي گويند؟

موي مردانه: مردها به نسبت زنها، مدل موهاي محدودتري دارند اما در مردان، موهاي خيلي کوتاه مي‌تواند نشان پرخاشگري و عصبانيت باشد و اين احساس هم ريشه در تصورات ما از محيط‌هاي ارتشي دارد که در آن، مردان موهاي بسيار کوتاهي دارند. موهاي مردانه بلند، به طور کلي، حالت افتادگي و فروتني را به ذهن مي‌آورند.

موهاي مردانه بلند اما نامرتب مي‌تواند نشانه‌هاي مختلفي داشته باشد؛ مثل بي‌توجهي به اطراف، کمبود اعتماد به نفس، طغيانگري نسبت به محيط و قوانين رايج و شخصيتي متفاوت داشتن.

موهاي زنانه: زنان مدل موهاي بسيار زيادي دارند اما آنها را هم مي‌توان به 2 گروه کلي کوتاه و بلند تقسيم کرد.

موهاي بلند: صورت زنان را مي‌پوشاند و حتي گاهي مانع ديدن چشم‌هايشان مي‌شود و اصولا زناني که مي‌خواهند پنهان از ديگران باشند و مخصوصا مي‌خواهند احساسات‌شان را پنهان کنند، اين مدل را انتخاب مي‌کنند. مي‌توان مدل موي بلند براي زنان را هم نشانه‌اي از عدم اعتماد به نفس و استقلال دانست.

موهاي کوتاه زنانه: وقتي زنان موهايشان را کوتاه مي‌کنند اولين نشانه‌هايي که به ذهن مي‌رسد، شباهت پيدا کردن به مردان است، ابراز عدم علاقه به توجه مردانه و يک نوع شورش ضد دنياي زنانه. به‌طور نمونه اين نوع مدل مو مي‌تواند نشان از وجود زناني در کودکي او بوده که رفتار خوبي نداشته‌اند.

مويي که از پشت بسته شده: خواستار توجه و جلب‌نظر بودن، به رخ کشيدن و نمايش دادن بيشتر صورت و حالت‌هايش، علاقه‌مند به روابط اجتماعي. اين مدل مي‌تواند نوعي حالت تهاجمي را هم نشان دهد که باعث کم شدن نگاه طرف مقابل شود.

نوازش کردن مو:به خود باليدن، ژست رايج آدم‌هاي خواستار نوازش.

4.لپ ها چه مي گويند؟

اگر لپ‌ها پر و خالي شوند: نشانه عدم رضايت است.

اگر لپ‌ها به داخل کشيده شوند: نشانه ناراحت بودن است.

اگر لپ‌ها در حالت بادشده باقي بمانند: با عدم اطمينان از آينده را نشان مي‌دهند يا خستگي خيلي زياد .

اگر لپ‌ها قرمز شوند: نشانه کلاسيکي از خجالت کشيدن است.

اگر فردي لپ‌هاي خودش را لمس کند: نشانه نگراني از اتفاقي است که ممکن است بيفتد؛ خصوصا اگر دهان فرد باز باشد.

5.چانه ها چه مي گويند؟

چانه را در دست گرفتن: حمايت کردن از خود، مطيع و فروتن بودن و گاهي البته نشانه خجالت و شرمندگي است.

چانه را به جلو حرکت دادن: لج‌بازي و به جنگ طلبيدن.

ضربه زدن به چانه: عميق فکر کردن.

لمس چانه: وقتي شما از نظر احساسي با موضوعي موافق‌ايد اما از نظر منطقي مخالف، چانه‌تان را در دست مي‌گيريد؛ انگار که به نوعي بخواهيد تعادل سرتان را حذف کنيد تا نيفتد.

6.بيني چه مي گويد ؟

بيني باز: وقتي که سوراخ بيني باز است مي‌تواند نشانه آماده شدن براي دعوا و احساس نارضايتي باشد.

بيني چروک‌خورده: بيني مي‌تواند با بيرون دادن لب‌ها حالت چروکيده به خود بگيرد که نشان‌‌دهنده استشمام بوي بد، شنيدن يک پيشنهاد بد، اداي استشمام يک بوي بد را درآوردن (يعني که چه چيز تهوع‌آوري!) و فکر کردن درباره موضوع ناخوشايندي باشد.

فين‌فين کردن: اين حالت را زمان سرماخوردگي بسيار مي‌بينيد اما مي‌تواند نشانه‌هاي ديگري هم داشته باشد: سرما، ناراحتي از موضوعي و نفرت.

دست کشيدن به بيني: دست کشيدن به کناره‌هاي بيني، نشانه عدم رضايت و موافق نبودن با تصميمي است که در حال تاييد شدن است. علاوه بر اينها مي‌تواند نشانه استشمام بوي بد يا دنبال بويي آشنا گشتن باشد. به اين حالت‌ها اضافه کنيد: نشانه فردي که در حال دروغ گفتن است. فردي که دروغ مي‌گويد، رگ‌هاي درون بيني‌اش گشاد مي‌شود و در نتيجه، بيني‌اش بزرگ‌تر و قرمز مي‌شود و فرد تحريک مي‌شود به لمس کردن و خاراندن بيني.

اما اگر کسي پل بيني‌اش را فشار بدهد يعني در حال ارزيابي فردي يا موضوعي است يا احساس منفي نسبت به موقعيتي دارد که در آن قرار گرفته. البته بعضي از افراد، اين عمل را از روي يک عادت انجام مي‌دهند وقتي در حال فکر کردن هستند.

7.لب ها چه مي گويند؟

لب‌هاي جداشده: علامت ميل به صحبت يا آمادگي صحبت را داشتن، به اضافه در فکر و خيال خود بودن.

لب‌هاي چروکيده و جمع: مخصوصا اگر اين لب‌ها با دست لمس شوند، نشان نامطمئن بودن و اضطراب است.

لب آويزان: اگر لب‌ها آويزان باشد و به هم فشرده شود، يعني فرد مي‌خواهد خودش را از زدن حرفي منع کند؛ حرفي که کم مانده بيرون بپرد: «اگر حرف بزنم حرفم مورد توجه قرار مي‌گيرد اما نبايد چيزي بگويم.» اگر لب‌ها به هم فشرده نشوند، نشانه نااميدي است: «مي‌خواهم حرفم را بزم اما بايد صبر کنم.»

حرکت لب‌ها به سمت بالا: حالت دهن‌کجي و انزجار از عملي را نشان مي‌دهد؛ مخصوصا اگر با صداي خنده‌اي کوتاه همراه باشد. اين حالت بدون تغيير در حالت چشم‌ها مي‌گويد که طرف درحال تمسخر است!

پايين آمدن لب‌ها: ناراحت بودن از موضوعي يا در موقعيتي نامطلوب‌ قرار گرفتن. البته آدم‌هايي که هميشه ناراحتند، کم‌کم لب‌هايشان به همين شکل درمي‌آيد.

تو بردن لب‌ها: اگر لب‌ها به سمت داخل کشيده و منقبض شود، مي‌تواند يک خنده بي‌حوصله يا شروع حالتي عصبي را نمايش بدهد؛ مخصوصا اگر چشم‌ها برق بزند و تنگ شود.

حرکت دادن لب‌ها: اگر حرکت بدون همراهي صدايي باشد، مي‌تواند تمرين حرف زدن در يک شرايط خاص باشد يا مطمئن نبودن و رهايي از استرس؛ مخصوصا اگر ابروها هم با لب‌ها حرکت کنند.

برآمده کردن لب‌ها: اگر لب بالا جلوتر باشد، بيشتر احساس گناه را نشان مي‌دهد. اما اگر لب پايين جلوتر باشد، نامطمئن بودن و عدم تصميم‌گيري را نشان مي‌دهد. اگر لب‌ها در اين حالت با دست‌ها نوازش شوند، انگار که فرد مي‌خواهد بگويد: «مي‌خواهم يک چيزي بگويم اما مطمئن نيستم.»

ضربه زدن به لب: عصباني بودن، استرس داشتن (خصوصا زمان ديدن فيلم).

لب معمولي: نشانه آرامش در فرد است..

8.رنگ صورت چه مي گويد؟

صورت قرمز: احساسي شدن، شرم، هيجان‌زده‌بودن، عصبانيت و همچنين مي‌تواند اخطاري باشد به ديگران که بايد ساکت شوند!

صورت سفيد: احساس سرما، کم‌خوني و همچنين ترس.

صورت آبي: احساس سرما و ترس خيلي زياد مي‌تواند صورت افراد (خصوصا سفيدترها را) به آبي متمايل کند.

9.دندان چه مي گويد ؟

گزيدن: دندان‌ها 3 کار اصلي دارند؛ گزيدن، پاره کردن و‌آسياب کردن. نشان دادن دندان‌ها در حالت به هم کشيده شدن (دندان‌قروچه) مي‌گويد: «من مي‌خواهم فردي يا موقعيتي را مورد تهاجم قرار بدهم» و با اين کار، ترس در ديگران ايجاد مي‌کند.

اين حالت در بچه‌ها وقتي عصباني مي‌شوند بيشتر ديده مي‌شود اما اگر در آدم‌بزر‌گ‌ها ديده شود، نشانه نامعقول بودن و غيرمنطقي عمل‌کردن است. اين حالت همچنين مي‌تواند نشانه توجه و مهرباني نسبت به کسي باشد؛ مخصوصا وقتي بچه‌اي شما را احساساتي مي‌کند.حيوانات، اين حالت را ايجاد مي‌کنند براي اينکه وانمود کنند مي‌خواهند حمله کنند يا با نشان دادن دندان بگويند که وارد دوران بزرگسالي شده‌اند.

خنديدن: نشان دادن دندان‌ها هنگام خنده بيانگر چند حالت مختلف است: لذت بردن خيلي زياد، اعتماد به نفس زياد شخص.

سر و صدا ايجاد کردن: دندان‌ها مي‌توانند سر و صدا هم ايجاد کنند؛ البته به کمک لب و آب دهان و ... که علاوه بر اينکه مي‌تواند يک عمل عادتي باشد، مي‌تواند بسته به شرايط نشان‌دهنده اين موقعيت‌ها هم است: عصبانيت، لرزيدن و احساس سرما، ترس، فکر کردن.

ضربه زدن به دندان: بعضي از افراد عادت دارند با ناخن به دندان‌هايشان ضربه بزنند که بيشتر صدايي در دهان خود شخص ايجاد مي‌کند که اگر آهسته باشد، نشانه تفکر است و اگر با شدت باشد، نشانه: خشم و بي‌علاقگي به فضا يا فردي در مکان يا فکر کردن به موضوعي ناخوشايند است.

10.زبان چه مي گويد؟

زباني که بيرون‌ آمده يا به محلي از لب چسبانده شده: بي‌ادب بودن، لجاجت، خستگي در کردن، کاري را با سختي به پايان رساندن (مخصوصا با همراهي لب و دهن کج‌شده)، بچه‌بازي درآوردن،

ليس زدن لب‌ها: اين حالت نشان‌دهنده قرار گرفتن در موقعيتي مطلوب باشد؛ مثل ديدن يک غذاي خوشمزه در وقت گرسنگي.

گزيدن زبان: يادآوري کاري که بايد انجام مي‌شده اما نشده، ترساندن ديگران از عواقب کارشان (مثل مادراني که با اين حرکت بچه‌ها را تهديد مي‌کنند.)

زبان درون دهان: اگر دهان فرد بسته باشد و او زبانش را داخل لپش فرو ببرد، نشانه فکر کردن، نامطمئن بودن از کاري که فرد انجام داده يا قرار است انجام بدهد و چيزي از اين قبيل است. اما اگر زبان به دندان‌هاي جلويي فشار داده شود، مي‌تواند نشانه دلهره و عدم اطمينان باشد.

                                               

منبع: فارسيكا


ارسال براي دوستان

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , روانشناسي , ,
:: برچسب‌ها: چهره , چهره خواني , زبان بدن , چشم , ابرو , صورت , لب , چانه , مو , بيني , دندان , زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 1650
|
امتیاز مطلب : 142
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 27 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

محققان مي‌گويند خونسرد بودن و عصباني نشدن براي سلامت قلب مفيد است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، طبق تحقيقي که در مجله Hypertension به چاپ رسيده است بررسي محققان انجمن آمريکايي قلب نشان داده است استرس يکي از عوامل دخيل در بروز بيماري‌هاي قلبي است و مي‌تواند عامل سکته قلبي باشد. محققان پس از زير نظر گرفتن 5614 فرد 14 تا 92 ساله که 58 درصد زن بودند و گرفتن تست شخصيت از آنها و بررسي سختي شراين گردن در آنها و 3 سال بعد آزمايش مجدد سختي شراين در افراد عصباني متوجه شدند افرادي که تهاجمي‌تر هستند عروق‌شان سخت‌تر بوده و بيشتر دچار حملات قلبي مي‌شوند در حالي که افراد مهربان‌تر عروق سالم‌تري داشته و کمتر به ناراحتي‌هاي قلبي دچار مي‌شوند. محققان معتقدند پزشکان در کنار بررسي مصرف سيگار، اضافه‌وزن، بالا بودن کلسترول و قندخون لازم است از بيماران قلبي در مورد شخصيت‌شان نيز سوال کنند.


منبع: سايت سلامت


ارسال براي دوستان

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: تندرستي و سلامتي , ,
:: برچسب‌ها: عصبانيت , سلامتي , تندرستي , قلب ,
:: بازدید از این مطلب : 1102
|
امتیاز مطلب : 123
|
تعداد امتیازدهندگان : 41
|
مجموع امتیاز : 41
تاریخ انتشار : 24 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

« غيبت ممنوع »

جلسه: غيبت

 

موضوع جلسه: بردن آبروي مردم

 

رييس جلسه: شيطان

 

دبير جلسه: نفس اماره

 

منشي جلسه: هواي نفس

 

زمان جلسه: وقت بيكاري

 

مكان: هر جا خدا فراموش شود

 

پذيرايي جلسه: گوشت مردار برادر

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: دين , ,
:: بازدید از این مطلب : 1401
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 18 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

* لبخند بزنید *
شوخی و خندیدن توان انسان را برا ی مقابله با درد افزایش می دهد .تحقیقات نشان داد که شوخی و خندیدن توان انسان را برای مقابله با درد افزایش می دهد .


با خندیدن نه تنها افراد در زندگی احساس آرامش بیشتری می کنند بلکه خنده برای سلامت جسم ، از بسیاری از داروها مفید تر است .
خندیدن به نوعی ورزش برای عضلات صورت است . ماهیچه های دهان ، بینی ،گونه ها و اطراف چشم موقع خنده حرکت می کند حتی دیافراگم ، ماهیچه های شکم و شش ها هم بهنگام خندیدن فعال می شوند با خندیدن با حالت هیجانی و قهقهه ، شش ها از هوای بیشتری پر می شوند و اکسیژن گیری بهتر می شود ، همچنین در این حالت ضربان قلب هم افزایش پیدا می کند و خون رسانی به بدن بهتر می شود .

آیا می دانید که خنده :
ـ در بهبود روابط انسان ها موثر است ، عمر را طولانی میکند و سن افراد کمتر نشان میدهد .
ـ زبان مشترک است ، هزینه ندارد ، خنده ، خنده می آورد و نقش درمانی دارد .
ـ موجب خروج گاز دی اکسید کربن از بدن می شود و جذابیت ایجاد می کند ، خنده شادی می آورد ، همان طور که شادی ، خنده به دنبال دارد .
ـ قدرت یادگیری را افزایش می دهد . و در کلاسهای درسی و آموزشی خندیدن و خنداندن یادگیری را بیشتر می کند .
ـ خنده تخلیه روانی است و احساسات سرکوب شده را رها می سازد .
خندیدن دویدن بدون تحرک است ،خندیدن موجب می شود تا به دندانهایمان بیشتر توجه کنیم و در نظافت آن بیشتر بکوشیم
ـ با خندیدن دوستی مان بیشتر می شوند .
ـ خنده موجب اشک ریزش از چشم می شود که این خود نوعی واکنش دفاعی بدن است و فشار خون مغزی کمی کاهش پیدا می کند .
ـ خندیدن چین و چروک صورت را از بین می برد .
ـ ۵ دقیقه خندیدن از ته دل موجب می شود افراد تا ۵ ساعت درد کمتری احساس کنند .
ـ خنده نشانه اعتماد یه نفس ـ سلامت روان و احساس امنیت است .
ـ خنده خستگی را بر طرف میکند و چهره را زیباتر می سازد ، چهره خندان همیشه در ذهن می ماند
ـ خنده در برابر عصبانیت مثل آب روی آتش است . خوب است بدانیم که تبسم و لبخند نوعی درایت و باهوش است . و به قول یک ضرب المثل فرانسوی ، جدی ترین آدم ها کسانی هستند که می خندند و می توانند بخندانند .

خداوند برای غلبه بر مشکلات ، سه شیوه را در اختیار انسان قرار داده است :

۱- خواب         ۲   – امید      و         ۳- خنده

منبع: سایت پزشکان بدون مرز

 

مطالب مرتبط:

1- 100خصوصیت آدم‌های موفق(1)

2- 100 خصوصیت آدمهای موفق(2)

  -3خيلي جالبه: لذت هاي كم هزينه


ارسال براي دوستان

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: موفقيت , تندرستي و سلامتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 1449
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد جهانيان

فایرفاکس همچنان قوی ترین مرورگر وب است که بخش زیادی از این قدرت را از افزونه هایش میگیرد. هرآنچه که شما در تصورتان است میتوانید با نوشتن یک افزونه به فایرفاکس اضافه کنید. البته لازم نیست شما اینکار را انجام دهید. چون قبل از شما حتما یک برنامه نویس زحمت نوشتن آنرا کشیده است.

فایرفاکس

 

 


 


مزایای فایرفاکس:

 

  • فایرفاکس بسیار امن تر از محیط اکسپلورر مایکروسافت است و بسیاری از ویروس های کنونی فقط از طریق IE میتوانند وارد سیستم شما شوند.
  • سرعت لود شدن صفحات در مرورگر فایرفاکس بالاتر از IE مایکروسافت است و اگر اهل وب گردی هستید این مرورگر کمتر شما را معطل لود شدن صفحه میکند.
  • یکی از بزرگترین مزایای FireFox نسبه به IE ، امکان استفاده از هزاران افزونه یا همون extension  است که برای این برنامه طراحی شده و هر روز به تعداد این برنامک ها اضافه میشود. این برنامک ها قابلیت های بسیار جالبی در اختیارتان میگذارند.
  • فایرفاکس هزاران theme مختلف برای دانلود دارد که میتواند شکل ظاهری مرورگر را تغییر دهد. اگر اهل تنوع هستید این گزینه برایتان جالب خواهد بود.
  • شخصی کردن نمای سایت های مختلف در فایرفاکس : این حالت فقط در این مرورگر ممکن است و IE مایکروسافت هنوز این قابلیت را ندارد.  
  • و در نهایت اگر کار طراحی وب میکنید باید صفحات html خود را در این مرورگر نیز تست کنید تا کاربرانی که سایت شما را در فایرفاکس میبینند ، با صفحه ای به هم ریخته مواجه نشوند.

     

دانلود theme فایرفاکس :

برای دانلود تم های فایرفاکس به صفحه FireFox themes بروید. در اینجا بسیاری از تم های این مرورگر قابل دانلود و نصب روی مرورگر است . توجه داشته باشید که بعد از نصب تم و یا اکستنژن باید مرورگر خود را یکبار بسته و دوباره بازکنید تا حالت برنامه نصب شده فعال شود.

 

 

Extension های فایرفاکس چیست ؟ از کجا دانلود کنیم ؟

  • Extension به برنامه های کوچکی میگویند که روی مرورگر فایرفاکس نصب میشوند و قابلیت های بسیار جذابی را به این مرورگر اضافه میکنند. قابلیت هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید.
  • برای دانلود و کشف اسکتنژن های جدید هر هفته به آدرس addons.mozilla.org/firefox/extensions سری بزنید . در این آدرس به دلیل ازدیاد extension ها ، آنها را دسته بندی کرده اند.
  •  برای دیدن لیست اکستنژن هایی که خود فایرفاکس پیشنهاد کرده استفاده کنید به آدرس addons.mozilla.org/firefox/recommended  باید برید. 
  • برای نصب هر افزونه روی دکمه Add to Firefox کلیک کنید تا اکستنژن روی مرورگرتان نصب شود. توجه داشته باشید که اکستنژن ها معمولا حجمی بین 1 KB تا 1 MB  دارند. و بعد از نصب اکستنژن ها باید مرورگرتان را یکبار بسته و دوباره باز کنید تا اکستنژن فعال شود.
  • در مورد امتحان کردن افزونه های جدید : نصب بیش از 50 افزونه روی فایرفاکس سرعت فایرفاکس را یه ذره کم میکنه . بنابراین افزونه  هایی را که استفاده نمی کنید غیر فعال کنید. و یا کلا از فایرفاکس حذف کنید. برای اینکار کافیه به منوی tools فایرفاکس برید و روی گزینه Add-ons کلیک کنید. لیست اکستنرن هایی که نصب کرده اید نمایش داده میشود . اکستنژن هایی که فعلا لازمشان ندارید را Disable کنید و آنهایی را که اصلا نمیخواهید Uninstall کنید.

     

Extension های پیشنهادی ما برای استفاده :

 

اکستنژن های پرکاربرد:

 

 

  • IE Tab   این اکستنژن یه دکمه به فایرفاکس اضافه میکند که کارش بازکردن پنجره  IE در فایرفاکسه !
  • Google Toolbar  این هم که تولبار گوگله برای فایرفاکس.
  • DownThemAll!  یک برنامه مدیریت دانلود برای فایرفاکس
  • Tab Effect  : تغییرtab های فایرفاکس را بصورت سه بعدی و چرخشی انجام میده. 
  • TabKit : مدیریت TAB های زیادی که در فایرفاکس بازکرده اید کار مشکلی است. آنرا به این افزونه بسپارید

     

 اکستنژن هایی برای گرافیستها:

  • ColorZilla ابزار colorpicker فتوشاپ را برای درآوردن شماره رنگ یک نقطه از هرجای صفحات وب به فایرفاکس اضافه میکنه.
  • Screen grab!  : کل صفحه وب را برای شما تبدیل به یک عکس jpg میکنه.

     

اکستنژن هایی برای طراحان وب:

  • FireFTP یک برنامه FTP جمع و جور وعالی  تحت فایرفاکس
  • View Source Chart  چیزی شبیه viewSource خود فایرفاکس . با این تفاوت که دور هر تگ یک مستطیل رنگی میکشه و به این ترتیب راحت تر میتونید تگ ها رو از هم تشخیص بدین.
  • CssViewer : یک اکستنژن که امکان دیدن خصوصیات css مربوط به هر المان html را روی صفحه بدون حتی یک کلیک فراهم میکند.(توضیح)
  • WebDeveloper : یک جعبه ابزار بسیار عالی برای طراحان وب.
  • HackBar : این ابزار در تست امنیت سایتتان در مقابل حملات sql و XSS به شما کمک میکند.
  • FireBog : این افزونه هم برای تست باگ های سایتی که طراحی نموده اید مفید است.

اکستنژن هایی برای اجرای اسکریپت تحت فایرفاکس :

  • Greasemonkey یک برنامه مدیریت اسکریپت های قابل افزودن به فایرفاکس
  • Stylish : این اکستنژن نیز یک مدیریت دیگر برای اسکریپت های فایرفاکس است.
 

 

  منبع: مقالات طراحي وب


 ارسال براي دوستان

 

داغ کن - کلوب دات کام

:: موضوعات مرتبط: رايانه , اينترنت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1313
|
امتیاز مطلب : 142
|
تعداد امتیازدهندگان : 46
|
مجموع امتیاز : 46
تاریخ انتشار : 10 شهريور 1389 | نظرات ()